(pri 12% stúpaní)
Maximálny dojazd WLTP7:
cca. 420 km
Doba nabíjania 5 % až 80 %8:
cca. 30 min.
Inovatívna mobilita s ID. Buzz
360° elektromobilita
Preberáme zodpovednosť za náš podiel v hodnotovom reťazci našich vozidiel a
zaviazali sme sa k Parížskej klimatickej dohode - s cieľom stať sa do roku 2050
spoločnosťou s neutrálnou bilanciou emisií CO₂1. ID. Buzz
je prvé vozidlo značky Volkswagen Úžitkové vozidlá, ktoré bolo od základu vyvinuté
ako elektronický model. Stane sa základným stavebným prvkom nášho komplexného
ekosystému 360° elektromobility. Pretože naše ciele môžeme dosiahnuť len vtedy, ak
budeme komplexne konať v súlade s udržateľnou mobilitou. Preto ponúkame aj vhodnú
voliteľnú domácu nabíjaciu stanicu wallbox, napr. ID. Charger4. Ak sa ID. Buzz nabíja 100 % obnoviteľnou energiou, prispieva tým
tiež k ochrane klímy. ID. Buzz tak zmení našu spoločnosť a našu mobilitu -
udržateľným spôsobom.
Batérie a recyklácia: zaručená dlhá životnosť
Na rozdiel od spaľovacích motorov nepotrebujú elektromotory takmer žiadnu údržbu, pretože v nich nie sú žiadne diely náchylné na opotrebovanie, napríklad ozubený remeň, a nie je potrebná ani výmena oleja. Výsledkom sú dlhšie intervaly kontrol, to znamená menší počet návštev servisu a nižšie náklady za údržbu. Moderné elektromobily, ako je ID. Buzz, sú navrhnuté na dlhú prevádzku. Preto sa veľa potenciálnych zákazníkov zvyčajne pýta: Ako dlho vydrží batéria? Lítium-iónová vysokonapäťová batéria modelu ID. Buzz má vysokú hustotu energie a výkonu. Je tiež bezúdržbová, má vysokú cyklickú stabilitu a nízke samovybíjanie. Na životnosť však majú vplyv faktory, ako je počet a typ nabíjania (AC/DC), dodržiavanie limitov nabíjania alebo teplota okolia. Časom to nevyhnutne vedie k menšiemu dojazdu.
S modelom ID. Buzz ste stavili na vysokú kvalitu. Pri lítium-iónovej vysokonapäťovej batérii garantujeme minimálne 70 % pôvodnej kapacity batérie po ôsmich rokoch alebo po prejdení 160 000 kilometrov6. Staré batérie však nekončia v odpade. Práve naopak: môžu významne prispieť k ešte väčšej udržateľnosti našej komplexnej stratégie. Patrí tu takzvaný projekt druhého života, pri ktorom sa batérie po skončení ich životnosti vo vozidle používajú napríklad na uloženie elektrickej energie. Zároveň sa snažíme recyklovať vysoký podiel surovín pri ich zhodnocovaní. Napríklad až 97 percent surovín na výrobu batérií, ako je nikel, meď a lítium, už vieme získať späť v našej pilotnej prevádzke v závode v meste Salzgitter.