(pri 12% stúpaní)
Max. dojazd WLTP6:
cca. 420 km
Doba nabíjania 5 % až 80 %7:
cca. 30 min.
Komplexne premyslená: moderná elektromobilita v 360° prístupe
Zmena klímy predstavuje obrovské výzvy pre životné prostredie, prírodu a
spoločnosť. Preto sme sa zaviazali k Parížskej klimatickej dohode a stanovili si
ambiciózne ciele. Preberáme zodpovednosť za náš podiel v hodnotovom reťazci našich
vozidiel a do roku 2050 sa chceme stať spoločnosťou s neutrálnou bilanciou emisií
CO₂1. Pretože naše ciele dosiahneme len vďaka komplexne
udržateľnému správaniu sa. V rámci nášho 360° prístupu k elekromobilite chceme
každý prvok premeniť v čo najväčšej miere na CO2 neutrálny
- od ťažby surovín a dodávateľského reťazca až po výrobu, používanie a recykláciu.
Ako pri modeli ID. Buzz Cargo: prvej dodávke značky Volkswagen Úžitkové vozidlá,
ktorá bola od základu vyvinutá ako elektrický model - od prvého náčrtu až po
finálnu úpravu. Pre používanie služobných vozidiel existuje vhodná voliteľná
domáca nabíjacia stanica wallbox, napr. ID. Charger Pro2.
Ak sa ID. Buzz Cargo nabíja 100 % obnoviteľnou energiou, prispieva tým tiež k
ochrane klímy. ID. Buzz tak zmení našu spoločnosť a našu mobilitu - udržateľným
spôsobom.
Batérie a recyklácia: zaručená dlhá životnosť
Dlhšie intervaly servisných kontrol, menej návštev servisu a nižšie náklady za údržbu: na rozdiel od spaľovacích motorov si elektromotory nevyžadujú takmer žiadnu údržbu. Pretože nemajú žiadne diely, ktoré podliehajú opotrebovaniu, napríklad ozubený remeň, a tiež nemusíte meniť olej. Keďže moderné elektromobily, ako napríklad ID. Buzz Cargo, sú vytvorené na dlhú prevádzku, jediná otázka, ktorá potenciálnych zákazníkov zaujíma, je: Ako dlho vydrží batéria? S ID. Buzz Cargo stavíte na vysokú kvalitu. Pri lítium-iónovej vysokonapäťovej batérii garantujeme čistú využiteľnú kapacitu 70 % počas ôsmich rokov alebo do 160 000 kilometrov jazdy5. Batéria má vysokú hustotu energie a vysoký výkon. Tiež má vysokú cyklickú stabilitu, nízke samovybíjanie a je bezúdržbová.
Počet a typ nabíjania (AC/DC), dodržiavanie limitov nabíjania alebo teplota okolia sú faktory, ktoré majú vplyv na životnosť batérií. Časom to nevyhnutne vedie k menšiemu dojazdu. To však neznamená, že sa staré batérie vyhadzujú. Práve naopak: môžu významne prispieť k ešte väčšej udržateľnosti našej komplexnej stratégie. Patrí tu takzvaný projekt druhého života, pri ktorom sa batérie po skončení ich životnosti vo vozidle používajú napríklad na uloženie elektrickej energie. Zároveň sa snažíme recyklovať vysoký podiel surovín pri ich zhodnocovaní. Napríklad až 97 percent surovín na výrobu batérií, ako je nikel, meď a lítium, už vieme získať späť v našej pilotnej prevádzke v závode v meste Salzgitter.