Naftové motory TDI

Úsporné naftové motory 2,0 l TDI s priamym vstrekovaním Common-Rail sa dodávajú s rôznymi úrovňami výkonu: s 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 90 kW/122 k alebo 110 kW/150 k. Motor s výkonom 90kW/122 k je vždy vybavený pohonom všetkých štyroch kolies 4MOTION; motor s výkonom 110 kW/150 k sa dá kombinovať s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG1 a na želanie dodatočne s pohonom všetkých kolies 4MOTION; motor s výkonom 75 kW/120 k sa na želanie dodáva s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.

Benzínové motory TSI

Vďaka kombinácii priameho vstrekovania a preplňovania turbodúchadlom sú benzínové motory mimoriadne úsporné a maximálne výkonné. Okrem toho sa motor 1,4 l TSI s výkonom 92 kW/125 k prvýkrát na želanie dodáva s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka DSG poskytuje plnoautomatické radenie rýchlostných stupňov takmer bez prerušenia prísunu krútiaceho momentu a výrazne prispieva k vysokému komfortu jazdy. Prevodové stupne sa dajú radiť aj manuálne. Palubný počítač pritom vodičovi odporúča, ktorý prevodový stupeň má zaradiť, aby jazdil maximálne úsporne.

BlueMotion Technology

Modely Volkswagen vybavené systémami BlueMotion Technology fungujú v súlade s konceptom "Think Blue": Preto je každý nový motor s Euro 6 sériovo vybavený systémom štart-stop, rekuperáciou brzdnej energie, asistentom rozbehu do kopca a pneumatikami so zníženým valivým odporom.

Systém štart-stop
Tento systém vám pomáha jazdiť úspornejšie a vypína motor pri voľnobežných otáčkach. Tak dokáže znížiť spotrebu paliva hlavne v mestskej premávke.

Rekuperácia brzdnej energie
Trecia energia sa počas brzdenia ukladá a následne ju generátor premení na elektrickú energiu. Tá je potom k dispozícii pre elektrické zariadenia, ktoré ju potrebujú.

Zavrieť